Despre proiect

Ce credem noi

Un sistem educațional trebuie construit în așa fel încât să ofere mai mult decât cunoștințe, el  trebuie să ofere educație, în toate formele ei. Sistemul de învățământ românesc este un sistem centrat exclusiv pe învățare, pe livrarea materiei și a cunoștințelor prin modalități consacrate, fără a integra noile nevoi ale copiilor: nevoi de dezvoltare socială, profesională și de lucru cu noile tehnologii. 

Există o linie fină între învățământ și educație

Educația este un tip particular de acțiune umană, o intervenție sau direcționare, o categorie fundamentală a pedagogiei, pe când învățământul are componenta fixă și predictibilă de livrare a informației.

În strategia unei societăți este esențială educarea, intervenția și direcționarea tinerilor astfel încât aceștia să atingă maximul din potențialul pe care îl au.

Conform datelor statistice, sistemul românesc de învățământ este unul dintre cele mai învechite și mai predictibile la nivelul Europei. Dacă Occidentul își planifică digitalizarea curiculei școlare, 20% dintre profesori utilizând un astfel de sistem, România nu a reușit să implementeze încă nici măcar manualele digitale.

Indiferent însă dacă se vor implementa sau nu în viitorul apropiat, indiferent dacă programa școlară va suferi modificări, problema nu se va soluționa facil.

România are cel mai mic procent din PIB alocat educației: în perioada 2013-2016, finanțarea învățământului preuniversitar s-a situat între un minim de 1,93% din PIB, în anul 2013, și un procent de maxim 2,20% din PIB, în anul 2015.

Un sistem educațional nu poate fi construit exclusiv de către stat.

Ce este Gânditorium?

Ceea ce ne propunem să facem este să dezvoltăm un sistem online la care să adere deopotrivă elevi și profesori, cu scopul final de a substitui lacunele unui sistem lipsit de noutate și de ușura munca elevilor. Prin această platformă de cursuri și instrumente video informative vrem să ne aplecăm către individualitatea și capacitatea elevului și să identificăm cât mai multe nevoi pe care să încercăm să le satisfacem cu ajutorul specialiștilor din comunitate.

Gânditorium este un proiect care are 3 mari obiective

  1. Antrenarea gândirii elevului și dezvoltarea capacității de asimilare a informației
  2. Furnizarea unei biblioteci de cursuri și materiale video pe înțelesul fiecărei categorii de elevi care să îîi ajute în procesul de asimilare al informației
  3. Construirea unei comunități online de educație